Blog

P5 estudien… els pingüins!

El grup-classe de P5 ha començat el seu estudi, que abarcarà diverses disciplines escolars, sobre els pingüins. Un tema que han escollit els nens i amb el qual treballen amb il·lusió.

L’estudi tindrà activitats d’experimentació, d’observació i també de descoberta, que s’aniran succeïnt al llarg de les properes setmanes.

El divendres, dia 8 de març, en Jordi Felipe, pare de l’Iris, va venir a l’escola a explicar-nos la seva experiència com a director d’una important Base científica a l’Antàrtida. La seva presentació, amb fotos i vídeos impressionants, ens va deixar boca-badats a nens i grans.

Paral·lelament, els nostres alumnes, ajudats per la seva mestra, també varen descobrir per internet com es pot fer un pingüí amb un rotllo de paper. I mans a l’obra!

El dimecres, dia 13 de març, els nostres alumnes van anar a l’Aquàrium a ampliar els seus coneixements sobre el tema en estudi. Allà, van conèixer alguns dels animals que viuen al mar mitjançant l’observació. Van observar les característiques morfològiques i l’hàbitat del pingüí i van compartir emocions i curiositats en la descoberta del medi marí. L’Eve i en Jordi, pares i biòlegs marins, van guiar la visita. Aquí teniu algunes imatges de l’activitat.

Qui es sap moure (o ballar) com un pingüí? La senyoreta de música ha fet aquesta proposta musical als nostres alumnes, basada en una obra del compositor francès Camille Saint-Saëns: Le carnaval des animaux. Com podeu veure aquí sota, s’ho van passar d’allò més bé.

També a les classes d’anglès els nens han gaudit amb els “penguins”. Han estudiat les parts del seu cos en anglès i alguns dels verbs per explicar els seus moviments amb una cançó:

Have you ever seen a penguin?
A penguin? A penguin?
Have you ever seen a penguin
swim this way and that?

I dues estrofes més amb els verbs: slide i waddle. Aquí en teniu la melodia: “the penguin song”

Aquest ha estat un projecte interdisciplinar amb moltes descobertes i aprenentatges!